My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, September 6, 2017

Aidil Adha 2017

Rabu malam kak ita dan dikla dtg umah...tdo umah aku semalam...khamis pagi2 br gerak blk kg....malam tu cambiasa la shoping alamanda dulu...hb gi anta kete ada orang nak sewa...just kitorang je gi meronggeng kt alam




Disebabkan tasha asik menabung kt mainan sekitar alamanda ni maka aku bawak ler diorang naik kuda besar....skali dgn maklong naik....maklong free sebab tlg pegangkan irfan....


Gerak dari putrajaya pg khamis....awal sgt pun kul 10 la br gerak...singgah bf dulu...aku kalo nak berjalan mmg malas nak masak...jap gi nak kemas blk ...tambah lambt lg...tp sempat la masak bubur dina....kemas alakad pastu buat roti nutella...jadi la alas perut....

sampai kg nak tghr gak la....tgk mak dh siap bakar lemang ahaks....baru jerang sebenarnya....

3 budak botak...yg baring tu xnampak lak botaknya...sejak pakcu pasang wifi ni heaven la budak2 ni ngadap utube...sampai abes bateri baru berenti....lantak korang la....skali skala je pun....


pagi raya lepas solat sunat wat makan2 sket...sempena belated besday maklong dan besday nadim setahun....batrisyia komplen naper ejaan besday tu salah.....



tu dia besday girl....besday boy nangis jer....


besday boy yg cengeng

dia xsuka org pegang2 dia.....
ni pic pagi raya.....

suap abah....

mak xde dalam gambar sebab aku malas nk iron baju....boleh??



org raya makan lemang...kami raya makan spageti hahaha.....
ari din din

ni lar pic yg elok sket.....

Malam tu wat tahlil ringkas utk ahli keluarga yg telah tiada......nampak tuh pak imam pegang mic...padehal brapa kerat je jemaah nya....poyo je lebih hahahah



masa tgh solat kiter bawak lari budask2 ni masuk bilik...nampak mak masing2 solat semua xduduk diam.....


 Lepas tu kami menghadiri kenduri korban YB samad....

ni jer pic yg ada....kemain lasak budak2 ni...macam kan umah tok dia jer ....

nak tdo malam tu anak2 ku menyaksikan mak bersilat menghalau katak yg masuk dalam bilik....aku x la takut dgn katak cuma geli jer...diorang ni tak pernah tgk kata.....

seblom tdo irfan cakap " mak....jom la kiter balik....irfan xnak tido sini"

kenapa???

"kat kg ada nyamuk ada katak"

heheheheh

mungkin kejam sgt kot cara aku halau katak td sampai trauma budak2 ni



Sabtu pagi siap2 nak balik putrajaya dah...dikla dan akak ikut skali pasal kitorang konvoi kete.....

pagi raya xpakai bj cantik jadi xde la gambar aku....pg raya ke 2 baru ada......
 Walaupun PM dh umumkan cuti ari isnin...aku tetap blk sabtu gak...sebabnya aku plan isnin nak kemas umah....dikla dan akak stay sampai ahad...ada tetamu kt umah takkan nak berkemas beria dok




anak sulung ditengah2

mak dan abah cayang



Bila semua cucu nak ajak selfie bersama....huru hara jadi nya


cucu2 uwan yut dan atuk suli...
Cucu pertama:  Tudung merah blakang- Nur Batrisyia Balqis 9 thn
Cucu ke 2: Baju blue black Nur Aliya Natasha 6 thn
Cucu ke 3 Baju merah Irfan Naufal 5 thn
Cucu ke 4 Baju hijau Muhammad Nur Rifqie Nadim Uqail 1 thn
Cucu ke 5 Baju gaun Nur Irdina Imani 9 bulan



nak dekat sama tinggi dah batrisyia ngan aku



seblom g umah kenduri gi melabur kt giant dulu....dikla nak beli barang apa ntah....tetiba terjumpa exclassmate siti suaida SMDAS dulu....xleh nak borak lama pasal nk g kenduri....
 Dikman jadi tukang baca doa jadi kami sebagai ahli keluarga dijemput juga memeriahkan majlis....tuan umah ni dari putrajaya sebenarnya...dia bina homestay ni utk sewa....1 malam RM 400
Dan yg menraiknyas dia jemput Ustaz Shamsul Debat....retis you.....
Padehal ni kali ke 3 aku jumpa dia live....excited tetap seperti biasa.....


sempat lg buat lawak....Ustaz bg tazkirah pendek...Dia cakap xleh bg tazkirah lamo....kang xterdayo nak bayar....hehhehe





aku tukang amik gambar jer...aku kan low profile

hb pun x ketinggalan tompang glamer



cilok dr wasap member yg mencilok dari IG ustaz

kitorang selfie macam kt umah sendiri jer huhuhu....


me with anak dara

me with anak bujang
 Abes makan....terus gerak balik....Alhamdulillah slamat sampai putrajaya kul 4 pm kalo xsilap....tinggalkan brg kat umah zasss naik 1 kete jer gi PJ beraya umah mausi lak.....


Esoknya pagi2 dh bersiap meronggeng kat ioi then hantar kak ita balik sentul....huhuhu.....bersepah2 jer aku 6 ari cuti ni.....





Sekian cerita hari raya aidiladha kali ni......ececeh....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...