My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, September 6, 2017

Projek make over 'rumahku syurgaku'

Alhamdulillah seperti yg aku plan...menjagi gak projek nak kemas umah all out...walaupun bari siap beberapa percent tp kesannya amat ketara....aku dah buang 5 plastik sampah besar, berkotak2 kotak kosong yg x elok, 2 bijik tv rosak dan 1 tetingkat plastik yg rosak....selebihnya beberapa kotak dan plastik baju lama yg bakal di donate....xpasti lg nak anta mana....baju tu ada yg masih elok.....yg koyak lusuh dan baju kecik aku asingkan....

Rabu tu dari pagi sampai petang aku mengemas....alone.....adeh...dgn kudrat wanita ayu ku gagahkan jua....

ni bilik no 2 dah jadi macam stor sebelum dikemas.....

ni lepas aku keluarkan semua barang....aku tinggalkan 3 almari 1 katil dan barang2 hb sahaja.....
Aku takleh nak kemas barang dia...sebab kalo aku yg kemas semua ni aku buang kecuali barang hot wheel tu...kebanyakkan nya brg2 org lelaki...wayar apa ntah....drill pelbagai siz....air compressor...pastu apa ntah berkotak2 brg.....nampak lega sket kan......seblom ni tingkap tu xnampak sgt....lepas kemas br la ada rupa tingkap sket heheheh

ni seblom kemas gak....kusyen tu semua aku buang....mcm ada tombol pintu kat dalam tu....spring tersembul....sakit bontot bila duduk
huru hara di ruang tamu...ni masa aku mula2 nk punggah barang

dapur yg juga huru hara....

ni bilik no 3 merangkap gym merangkap bilik study ica dan bilik tetamu....

aku dah mula mengkategorikan barang ikut jenis....


kain baju SAHAJA.....banyak giler....
Ari khamis sampai sabtu blk kg....isnin kan dapat cuti...lepas dikla balik pg tu kitorang sambung kemas lagi....kali ni hadap stor pulak

stor comel jer....

bila anak2 ada skali waktu mengemas maka acara mengemas tu jadi semakin mencabar...hahaha...kejap2 kena halau dok jauh...jap gi dia dtg blk...nak makan la nak susu la nak berak la.....

ni box2 yg berada dalam stor selama ni...kebanyakakn brg2 ni ntah dh brapa kali audit...tp tetap nak simpan gak.....adeh....brg ni ada yg dari aku bujang lg....just imagine brapa lama dh tu

stor yg telah dikosongkan...kecik je sebenarnya...
lepas abis kemas stor aku letak blk dlm ni 3 box mainan budak2 ni....tu pun mainan yg terpilih jer....2 box kain baju yg aku masih nak simpan....2 box lg brg apa ntah......

Skang ni hall aku masih huru hara....bilik no 2 penuh dgn brg hb....bilik no 3 penuh dgn brg2 nak donate dan jual.....selasa dh stat keje jadi aku hold dulu mengemas...jadi dalam beberapa minggu ni dok celah2 kotak je la kitorang...bilik tdo utama je yg clear sebab nak tdo solat dalam tu.....kalo tetiba ada tetamu nk dtg memang aku xbagi masuk hahahaha.....

Bila mengemas brg2 lama ni paham2 jer la semuanya ada nostalgia lama esp brg2 kenangan dan gambar2 lama....actually byk pic aku snap tp xleh nak publish pasal ada aurat yg kelihatan....yg pic adik beradik aku wasap kt group family...mcm2 citer la keluar hehehe....dulu2 kalo amik gambar pakai kamera kodak...rasanya budak2 skang xkenal kot....yg mana dh cuci baru leh tgk pic jadi ke x.....

ni diantara pic yg aku jumpa...my bff dgn suami dan anak sulung diorang....anak dia skang pun dh tingkatan 1....

ni pic aku pegang amar....dulu2 trend mmg macam ni...baju ngan tdg mesti matching....xde mcm skang shocking kaler....hehehe....ikut peredaran zaman la ye dok....
So stop dulu pasal kemas...insyaAllah ari weekend ni sambung blk mengemas....xsabar nk siap kemassemua....xlarat dok dalam kotak......rimas

next entri....raya korban....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...