My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, February 8, 2010

Hujung minggu yang santai


Sabtu lepas aku dok kat umah jer coz boleh kata tiap ujung minggu kebelakangan ni ada jer aktiviti..So minggu ni aku decide nak duk umah jer..nak rest..tak rest mana pun still ada keje nak kena buat gak tp aku tak kesah lar asal tak kemana….pgnya aku wat breakfasr bihun singapore..Slama ni si kecik ni mmg tak mau makan bihun ..so aku masak lar lembik2 sket then masa nak suap kat dia tu aku pun cakap lar…mmmm..sedap nyer..dan dia pun makan sambil angguk2…dappp…hahah..senangnyer nak pengaruh sikecik nih..dia pun makanlar dgn berseleranya…
tghar nya my BIL fariez masak ns ngan kari udang, sayur campur n udang grg…best gak tp lupa ler nak amik gambar..si fariez ni mmg pandai masak cam hb gak..Kira kalo tercampak kat mana2 mmg leh idup ler..Ptg tu ajak hb gi nilai 3 sebab ada brg2 utk hantaran deqla yg tak lengkap lagi…then kitorang gi giant beli brg2 dapur sket..Sambil2 tu kitorang bwk ler si batrisyia nih main2 kat taman dalam giant nih..



Naik benda ni kalo kat tempat lain kena caj RM1..tp kat giant ni free jer..just tekan button dia jer..Punya ler happy dia main smapai tak mau turun..Mlmnya kitorang makan samosa (beli kat nilai 3) jer… alangkah rajinnyer aku..

Ari Ahad lak still duk umah lagi....pg nya wat bf lempeng kelapa cicah ngan kari udang smalam..Sibbaik ingat nak perangnat malam tadi…tgharinya, hb ngan fariez ada hal kat luar..So aku tinggal dgn batrisyia jer la..sambil tgk tv aku iron ler baju keje utk seminggu..masa bujang dulu mmg iron baju untuk seminggu means 5 pasang baju dan 5 helai tudung..bila dah kawen ni double ler jawabnya.kekadang tu amik masa sampai 3 jam baru siap iron..itu kalo takder gangguan..ni dah ada sikecik ni, byk kali gak lar nak kena berenti..nak kena sentiasa perati..gi dapur la dia, masuk stor lar, mengutip lar, bukak rak kasut lar, paling mendebarkan skali, tgh2 ralit tgk tv, tup2 dia hampir jer nak mencapai iron yg tengah panas tuh...hish..mula lar aku mengeluarkan kata2 nasihat berupa amaran keras...tak takutnyer dia..nak di babab kang, nangisnya macam kena dera...tak pasal2 jer jiran aku call talian Nur...huhuhu

then bila batrisyia dah tido aku pun masak ler..Plan nak masak mi sup n begedil..1st time wat nih..amik resepi dari myresepi.com...aku ni setiap kali nak masak mesti fikir masak utk baby skali..kalo nak jimat masa masak makanan yg kitorang suka dan baby boleh makan skali..

Tgh2 prepare nak masak tuh..tetiba fariez call mintak aku masakkan ayam masak merah ngan udang goreng..Amboi..demand…dari kul 12 aku start masak..kul 3.15 baru leh makan…huhuh..aku ni takbrapa expert nak masak tu yg amik masa lama..Kalo mak aku masak stakat 2 ke 3 jenis lauk tu, mau sejam jer kot dah leh makan dah..

Ni ler rupa makanannya.. yang amik masa sampai berejam nak masak tuh..

Mi sup favourite hb

Ayam masak merah

butter prawn


begedil daging cincang



Ptgnya..dah agak2 boring sket aku ajak ler hb gi jalan2 area taman nih…asik terperuk duk umah jer..


beskal batrisyia

muka selenga jer..ntah apa yg tak puas ati tak tau lar...abah tolak perlahan sgt kot

ni baru ler senyum

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...