My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, February 18, 2010

Tahun harimau...auummmm

Sempena cuti panjang raya cina baru2 nih..aku sefamily balik kg kuala pilah sebab gaji awal masuk 8hb (nak bg mak advance sebab nak wat kenduri) dan nak tlg deqla wat hantarab tunang..
So balik ler kitorang ke kg pada pagi sabtu tu..tak pagi mana pun..dah siap2 masak, kemas2 umah..tup2 kul 12 baru gerak..

Disebabkan jalan yg pastinya sesak, kitorang beri laluan pada mereka2 yg nak kena jalan jauh tu, so kitorang ikut jalan lama utk balik kg..Dari nilai ikut laub then tiroi and sampai seremban dan sampai lar kuala pilah..tupun jammed gak..Alahai..org malaysia mmg camtu...1 malaysia lar katakan..tak kisah lar raya apa pun..mesti semua sibuk nak beraya gak..opps..bukan beraya tp blk kg..cuti pjg kan..takkan nak tercongok kat bandar yg dah lar ari2 dok kat situ..Skali skala nak lar jugak hirup udara segar kg..
Kg aku series kg giler..Sesaper yg pegi tau lar caner..kt kg still lagi guna air perigi..wpun dah upgrade, sedut air pakai pump tp still air perigi kan..yg mana kalo nak mandi pepagi buta mmg boleh menggigil beku...sejuk giler..





So malamnya, abah ajak kitorang sumer gi funfair..Aku ni bukan ler tak penah pegi tp series tak pernah umur idup aku gi funfair bersama2 dgn abah dan mak..so agak teruja jugak lar..aku just mad=suk rumah hantu yg tak brapa nak ada hantu nyer..
dan naik kincir yg ala2 ferris wheel tuh..laju tul sampai tertido batrisyia di ribaan ku..

esoknya dok umah tak gi memana sebabnya mak dah plan nak kemas umah beramai2..wpun aku dah berbungkus bagai dgn facemask, aku tetap batuk gak..Kiter hanya merancang ,tuhan yg menentukan..la ni aku batuk selsema bahana berkemas dgn jayanya..ker facemask tu yg bocor..ker bulu idung aku tak selebat bulu idung org lain, ni nak kena bela bulu idung lar pulak..dan itu citer lain..

ari isnin, kitorang sefamily gi umah uwan (mak kepada abah)..gong xi fa chai ma..mestilar gi tgk org tua tuh..uwan aku nih umur dah lebih 80 thn tp still tegap lagi..mata masih terang..telinga pun boleh tahan..dan bebel nyer pun masih berbisa..huhuhu..


katanya bg masy china..tahun ni tahun harimau..tak brapa nak baik sgt..so elakkan lar kawen pada thn nih..katanya lar..

eh..deqla ko jangan tak jadi kawen lak tahun harimau nih...auuummmm..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...