My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, July 17, 2013

Dugaan di bulan ramadhan.....


Bermulanya ramadhan tahun lepas aku dilanda batuk dan selsema rasanya gara2 mengemas rumah seblom puasa...akibatnya aku tak terasa masa berlalu tau2 dah raya dan tak dapat menikmati sgt saat2 berpuasa sebab concentrate ngan batuk dan selsema jer...Alhamdulillah penuh puasa aku masa tuh ngendungkan irfan 6 bulan....

tahun nih cukup jaga jgn kemas beriya2 sgt...pastikan sentiasa berface mask bila berdekatan dgn habuk..alhamdulillah aku tak batuk tapi tetiba hb kena sakit mata 1 ramadhan....3 ari dia mc...
masuk ari ke 2 irfan plak demam sekejap2....bawak gi klinik katanya tak demam suhu 36.9..
esoknya demam lagi, still antar taska tp amik half day...esoknya hb jaga kat umah dah alang2 dia mc...

ari sabtu hb macam dah ok irfan pun dah kebah...aku plak sakit perut...mula2 tu ok lagi mungkin makan byk sgt kot masa berbuka...ari ke 5 puasa irfan plak naik macam ruam kat badan dan blakang...bawak gi klinik katanya takder apa mungkin kesan lepas demam aritu...

isnin pagi ingat nak amik cuti jaga irfan kat rumah, skali aku plak cirit birit..
badan sampai lembik sgt dah...dgn puasa, cirit, irfan menetek lagi...gi klinik amik ubat dapat mc 2 hari

rasa kecut dah badan nih...smalam ari ke 7....bgn pagi mata aku merah macam sakit mata cepat2 aku titik susu badan .Alhamdulillah kurang sket dah...menjelang petang segala penyakit beransur pulih...syukur sangat2.....

dok kat umah bulan puasa nih bukan boleh buat apa pun...tau jer lar aku nih sumer tak larat..kang ada yg lunch kang...aku wat keje ringan2 jer lar...basuh baju, sidai baju, lipat baju, kemas sket2, masak dan main cak2 ngan irfan



sambil2 tuh aku layan DVD dalam nih...macam2 citer ada...slama nih aku tak sempat nak tgk sgt sebab busy kan...ni dapat mc 2 ari tersadai aku dalam bilik nih...

irfan dah boleh duduk tp bukan duduk sendiri lar...aku letakkan macam tuh..dia lagi hepi camni tp tak lama lar..kejap2 jer...pinggang dia tak kuat lagi kan...



nampak tak ruam kat kening dia...masa ni tak naik byk lagi...


Itu lar cerita dugaan yg ku hadapi dalam seminggu berpuasa nih...wat masa nih Alhamdulillah penuh lagi puasa ku...moga2 ada rahmat disebaliknya....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...