My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, September 15, 2010

1 Syawal 1431H...

Pepagi lagi dah bgn mandi sunat hari raya dan solat subuh... Terus jee aku wat breakfast.bihun goreng...Tak feel lagi nak makan lemang..sakit perut smalam masih terasa lagi tapi Alhamdulillah rasa semakin sembuh...Sibbaik sakit smalam, kalo pagi raya, hai tak beraya lar jawab nya...Sementara abah, aman, mak dan hb bersiap2 nak solat raya, anak2 dara dan mak dara sibuk berkemas dan menyiapkan juadah di pagi raya..Dan macam biasa aku mmg tak dapat ler nak join diorang sumer solat raya..keje banyak...heh..alasan...

lepas abis solat, acara mohon ampun dan maaf selepas sumer org siap berbaju raya...kali nih aku sedondon kaler hijau..hijau apa ntah..ni sumer pilihan fariez...

bergambar kenangan 1 family



sementara tunggu yg lain bersiap, haruslar posing2 dulu


sesi memohon ampun dan maaf dari mak dan abah di ketuai oleh kak ita..


di ikuti oleh aku


deqla....


deqman....
dan


menantu...tahun ni sorang menantu jer..InsyaAllah tahun depan ada 2 menantu...


lepas tuh sesi bagi duit raya lak..sesaper yg masih blom bekerja sahaja yg layak terima duit raya dari mereka2 yg dah bekerja...dan yg layak adalah deqman dan....
.....
....
of cos batrisyia...si kenit...

Habis jer sesi rutin nih, kitorang sumer ready nak menerima tetamu, slalunya raya pertama nih, jiran2 ngan sedara mara  dekat yg datang...

Malamnya paklang dan maklang bermalam kat rumah kitorang...riuh rendah gak lar dgn suara2 hilai tawa anak beranak..tu blom campur jerit pekik aku mengejar batrisyia...Sejak dah pandai berlari nih, dgn aku2 skali ikut berlari..laju plak tuh...dapat lak umah kg nih byk pintu..Jap gi dengar 'gedegang'..pintu bilik di hempasnya...menggeleng atuk nya..Aku rasa kalo bukan cucu dia, dah lama kitorang anak beranak kena halau balik...heheh...sabar yer atuk, cucu baru dapat skill tutup pintu...seronok dia bila tutup pintu ada bunyi sound effect dari 'pintu' dan dari mulut mak dia..


ni gambar sehari seblom raya..sajer2 bawak di jalan2..kemain laju dia lari..ni pun aku zoom nih


lagi laju aku kejar dia lagi laju ler di berlari...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...