My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, September 1, 2010

Allah melindungi kami sekeluarga...

Smalam...on the nak pegi keje ada lar gaduh2 manja ngan hb...biasanya aku nih jadi co pilot..bila hb laju sket jer, aku akan tarbiyahkan dia suh bawak slow sket...kalo ada org nak melintas, dan hb tgh bawak laju, aku akan suh dia alert...
tapi disebabkan gaduh manja, aku biar jer dia bwk kete..dan aku senyap jer sambil mekap...eh ...make up dlm kete sebab tak sempat nak mekap kat umah..

sampai kat traffic light salak tinggi, masa tuh hb bwk agak laju gak...aku macam perasa ada motor kat belah kiri nak melintas, aku pun tgh bedakkan pipi masa tuh, tanpa disangka bila dah dekat, motor tu melintas tanpa melihat ke arah kitorang...hb dgn pantas nya mengelak dan terus ke depan...yg aku nih punya terkejut...bygkan tgh laju tetiba mengelak...
aku pun menjerit...terkejut kan..bukan niat nak marah hb tp sebab tgh gaduh manja kan, aku tak ulas ler kejadian tu...just diam jer...ptg nak balik baru ler kitorang bincang balik....masa tuh gaduh manja dah jadi manja2 dah...heh



on the way balik pulak, masa kat traffic light dengkil, hb aku ni tak suka nak tunggu traffic light dgn barisan yg amat panjang, so dia masuk lane paling kiri bila sampai kat simpang yg speatutnya jalan terus dia akan belok kiri dan buat u turn kat simpang 3...ni sumer utk elakkan tunggu traffic yg terlalu lama...nak dijadikan cerita, ada lar satu kete ni..tau lar kete mewah tapi punya lar bijak bawak kete...dgn takder signalnya, dah dekat nak 1 meter tetiba dia boleh pancung kitorang...hb terus brek emergency, sibbaik kete blakang jauh...hb aku pun horn ler, kot2 lar nak angkat tangankan..takder lar weh, dapat lak dia tgk kitorang bawak kete malaysia, yg dia bawak kete oversea, dia leh wat derk jer...aku tak puas ati, aku snap ler gambar sebagai bahan bukti....plat pulau pinang ok...bukan negeri sembilan tp wat jalan nih macam dia ada share ngan JKR...aku tgk muka hb mmg tgh tahan marah...aku sebagai isteri yg berpuasa, menyabarkan dia...dia cool sket baru ler kiter bincang balik...

Alhamdulillah kitorang pergi dan balik...Aku amalkan baca doa naik kenderaan seblom memulakan perjalanan...InsyaAllah selamat...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...