My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, September 7, 2010

Giliran balik beraya.....

Salam ramadhan...arini masuk ari ke 28 kiter umat islam menunaikan ibadah puasa...Bagi aku sendiri saat2 macam ni lah paling membahagiakan aku...Beberapa hari seblom raya...sesaper yg masih berpuasa, Alhamdulillah bagi kaum hawa yg dah beraya dulu mungkin rasa raya tak terlalu di nantikan sebab dah raya dulu...heheh...

Masuk tahun nih InsyaAllah raya ke 4 aku sebagai seorang isteri....Rasa nya mana2 pasangan akan ada giliran beraya setiap tahun bagi mengelakkan pertelingkahan, moncong molot dan pujuk memujuk...Bagi aku ngan hb kitorang wat sistem giliran yg aku rasa adil bagi mereka2 yg beristeri satu...hehe..kalo bermadu kena cari alternatif lain ler...

bagi mereka yg bujang mungkin takder masalah..sesuka ati ler nak balik bila sampai bila...masa aku bujang dulu, aku mesti balik awal 2 hari seblom raya dan genapkan cuti seminggu lepas raya...tapi bila dah kawen ni nak kena sesuaikan jadual kiter ngan hb...kalo hb keje gomen gak takper lar..kalo keje cam tentera ker polis ker...tak ker haru tu...Alhamdulillah aku ngan hb sama tempat keje senang sket lar nak plan...

So giliran kitorang adalah, kalo malam raya belah aku, raya ke 2 atau ke 3 akan balik belah hb lak...walaupun hb aku takder parent tapi dia masih ada sedara mara yg nak di kunjungi...dan kalo malam raya puasa  belah aku, maka raya haji totally akan beraya kat belah dia jer...

Tahun 2007 aku beraya belah hb di petaling jaya, masa tu arwah mak mentua masih ada lagi..dia meninggal pada 29 syawal kalo tak silap..
tema kaler purple

Tahun 2008 aku beraya sebagai isteri dan ibu plak..masa nih batrisyia berusia 3 bulan. Giliran beraya umah aku plak..

tema kaler purple lagi..


tahun 2009 raya belah hb plak, di PJ jugak..masa nih batrisyia dah setahun 3 bulan..baru jer expert berjalan..


masa nih baru ler kitorang rajin nak beli kain sama kaler then gi tempah sama2...kaler oren...

dan...tahun ni giliran beraya di kampung aku...heheh...

Hari ni InsyaAllah ari last aku keje dalam bulan ramadhan nih...Esok dah mula cuti raya sampai lar 14 hb Sept...Plan aku raya ni adalah

7hb Ari last keje
8 - 12 hb balik kg kuala pilah
13 - 14 hb balik KL beraya kat umah sedara hb
15 hb kembali berkhidmat untuk negara..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...