My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, September 1, 2010

Balik kampung berbuka bersama family ku...

Jumaat lepas aku balik kg untuk berbuka bersama keluarga..lagipun dah gaji kan..rutin bulananku utk balik kampung...Lepas berbuka, agak2 dalam kul 9 kitorang gerak dari nilai...Gi KL dulu sebab hb ada hal sket..Bayangkan lar kul 11.30 malam ada lagi kat KL..Aku dah gelisah, bukan apa kul baper lar nak sampai kg nih...Dah lar hb drive sorang..risau gak kan...Sampai kat tol senawang, kitorang rest dulu, hb tido sekejap then sambung perjalanan....Alhamdulillah kitorang sampai kg lebih kurang kul 1.30pagi...Sibbaik abah aku sedar kitorang balik...kalo tak bertapa lar kami sekeluarga dalam kete...kebetulan plak abah ikat kambing kat bwh rumah sebab kambing nih tak sihat...kambing lak beranak kecik, anak dia kat reban atas, so asik mengembek jer kambing tu sampai batrisyia terjaga...

uish kemain happy nya dia tersedar dari tido dah ada kat kg ..ada atuk ada 'awan' dan ada kambing bek bek....kami sumer melayan si kecik nih memasing tak tidor sampai lar kul 2.30 pagi...mak aku sambung masak nasik..mak aku ckp sampai kul 3.30 pagi pun dia tak tido lagi..masa aku bgn sahur kul 4.30 tu tgk dia dah tido...

Seronoknya bersahur dan berbuka kt kg nih, dapat rasa masakan mak dan merasa gak mak kejutkan bangun sahur...heheh..kalo kt umah sendiri nak harapkan org lain kejutkan bgn sahur memang bertuahlah...teringat masa kecik2 dulu..kemain liat memasing nak bangun sahur..mak nih sampai gegar dinding dari bawah nak suh bangun...dah kawen nih amik ngko mengejut hb...aduyai amatlar senangnyer...kejut skali masa sahur, kejut kali kedua masa nak gi keje...Aduyai...dalam sebulan puasa 60 kali kejutkan dia bangun tido...ada skali aritu tak terbangun sahur...sibbaik dapat bertahan hingga ke petang..

Aku nih kalo puasa mesti nak bersahur...sahur mestilar lewat2 dlm kul 5.00 camtu...Sahur kalo kul 12.00 tgh malam, bukan sahur lar namanya...tu makan lewat malam giler...heh...

Apa2pun memang best balik kg kali ni...berbuka lak mak mesti masak dan wat kuih skali..kali nih mak wat karipap...dan aku dah request kat mak, aku balik nak raya nanti mak wat kan badak berendam...mmm...delicious..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...