My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, August 28, 2017

Aktiviti ujung minggu gaji...hahahaha......(gelak orang kaya)

Alhamdulillah bonus yg tertanggu telah slamat kuterima...Bonus yg patutnya dapat masa raya puasa, raya aji baru dapat menikmatinya....Aku pun dah macam mak aku dah...dapat duit jer mesti nak beli barang untuk buat 'lekat-lekat'

Lekat2 ni macam barang yg nampak...kalo beli barang makan kan abis macam tu jer...kalo beli barang yg boleh dipakai jadi ada lar kenangannya.....3 bulan lepas aku dah settle personal loan BSN yang aku buat 7 tahun lepas....aku buat loan masa tu sebab nak 'perbesaq dapoq' dan nak simpan sket....sebab terlajak potong maka dapat la reufnd 2 bulan....Dapat je duit tu aku beli baju skolah dan kasut skolah kakak....kesian dia aku tgk baju skolah dah macam kain buruk...adeh....

Sebabnya baju skolah semua aku campak mesen...malas nak sental....sejak beli baju baru ni, balik skolah jer aku suh dia sental sendiri baju dan tudung skolah dia....secara tak langsung dia akan berint bila nak kotorkan baju....kalo tak kang kat tudung tu siap pakej sos, kicap, minyak....adeh meriah....darjah 3 dah...alahai anak bertuah.....sejak dia basuh sendiri ni kurang sket dah kotor baju dia...beres

kembali pada barang lekat2 sempena bonus aritu, maka smalam telah berjaya memujuk hati utk menshopping

tada.......

beli yg simple2 jer....


 Ok kembali kepada aktivit malam jumaat...seperti biasa aku bawak budak2 ni gi alamanda....dekat dan senang.....


batrisyia ada sambutan merdeka pg tu.....


irfan tgk kakak pakai baju raya dahla dia pun nak pakai baju raya...penat aku pujuk dia....adeh



Ada 2 cerita yg menjadi pilihan....Cars dan Abang long fadil 2....Aku hasut dioarang tgk abg long...Sebabnya aku rasa citer ni lebih menarik....
Memang sangat menarik pada aku....ALF2 mengisahkan ttg fadil yg dah meninggalkan dunia kongsi gelap mula mencari kerja lain...dimulakan dengan pelakon double stunt pastu jadi gigolo...cerita bermula bila dia berada ditempat yg salah dan dimasa yg salah....kira macam mangsa keadaan la....Ada je insiden2 lucu sepanjang filem ni....Aku gelak terbahak2 termasuk la irfan skali....dia layan jer...takder la kejap2 asik tanya tu apa ni apa....maknanya kanak2 berusia 5 tahun pun boleh faham citer ni.....nak tau apa kesudahnnya sila lawati panggung2 berhanpiran rumah anda....chewah

Esoknya dikla datang umah....Aku dah siap dah aktiviti apa nak buat sepanjang hari....
Pagi tu gi alamanda beli barang dapur then petang gi swimming...

cousin....

bertempat di marina putrajaya presint 5

dina mencemar duli

sikit pun xtakut....

kolam kanak2


silakan la melasak

 Tempat ni masuk berbayar...Ada 4 seis pg thgr ptg dan malam...Aku g sesi ke 3...mesti pakai swimming attire dan setiap org yg masuk kena beli gelang xkira la ko mandi ke x....

lepas kecut kiter g makan lak....aku dah keluar seharian mmg takde la nak masak.....ponek

susahnya nk bergambar dgn peace yo bila dgn dia ni

one happy family at home


xde monopod...yg ada tanganpod je

selfie ngan deqla.....
Balik malam tu semua pengsan...penat giler masing2...termasuk la aku skali...

Pagi esoknya baru la bertenaga sket ...aku wat bf simple jer....sandwich telo, nuget dan roti sosej cheese...pic xde sebab lupa nak snap

tgh hari hb masak prawn salted egg dan nasik

sambal sotong dan ayam goreng aku yg masak....
Masak simple2 jer....jadi la utk seisi keluarga makan....tu jer aktiviti weekend baru2 ni....lepas dikla balik balakong...kitorang gi alam lagi...niat dihati nak beli sos jer...tapi terbeli benda lain skali...dan macam biasa, alam nak closing baru kitorang balik....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...