My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, July 9, 2012

5th Anniversary....

7 Jul 2012 genap usia perkahwinanku 5 tahun...Biasa kiter dengar dalam perkahwinan, akan berbeza masalah yg dihadapi setiap 5 tahun

5 tahun pertama- masalah dalam keserasian, membesarkan anak kecil
5 tahun kedua - dah serasi tapi kurang masa bersama sebab anak2 dah sekolah...isteri2 sibuk kerja dan menguruskan anak
5 tahun ke 3 - anak dah remaja dgn pelbagai karenah dan cabaran, suami isteri dah semakin renggang semakin kurang masa kualiti  bersama


dan seterusnya begitulah...masalah takkan berkesudahan..

Bagi aku sendiri setelah 5 tahun melayari bahtera rumahtangga ni, aku dah lebih memahami isi hati suamiku...
Skang nih dengan riak muka jer tau dah dia marah ker, dia suka ker, merajuk ker...

Dan dia pun dah lebih memahami diri ini...cuma kekadang sajer menyakat..tau dah kiter tak suka benda tuh tapi dia wat gak...sesajer nak carik gaduh...kekadang siap leh ajuk cara aku merajuk, cara aku marah...kenal sangat kan...

Aku pernah pesan kat dia kalo aku merajuk, wat tak tau jer..jangan pujuk nanti lagi ngengada...
Bila dia betul2 praktikkan..jap gi aku cakap kat "sy merajuk nih ,abang tak pujuk pun"

"Aik bukan dulu pesan kalo merajuk jgn pujuk ker"

heh...pujuk salah tak pujuk pun salah..
aku salah ker aku betul ker...aku tetap nak dia yg mengalah...
Sibbaik lar dia memang jenis bagi isteri menang...bukan apa tanak memanjangkan cerita...

Isteri nih dia nak menang jer tak kira apapun keadaan...dah bagi menang senyap ler....aku ler tu...

Apa2pun dalam rumahtangga memang memerlukan kesabaran, keserasian dan kasih sayang...

Doakan kebahagian kami sekeluarga....

Anniversary kali ni memang takder celebrate apa2 cuma aku ada bagi kad ngan present sket kat dia...Dia???
hmm...takder apa pun...wish jer la...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...