My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, July 9, 2012

Projek sudah mula membuahkan hasil.....

Weekend baru2 nih aku balik kg lagi....kali nih balik lewat sket sebab minggu lepas hb kena keje...

setelah beberapa bulan menanam benih, akhirnya hasil telah boleh dituai...

org KL tgh memetik cili api...aku suh dia guna gunting...

skali mak aku petik ngan tangan jer...
dia argue lar kat aku...
aku cakap
"mak tu dah pro...abg tu junior lagi..jap gi pijar plak jejari montok tuh...hahaha"



cili api


ni plak cili besar



ini ler hasil yg berjaya dituai...
mak cakap fasa pertama nih tak leh nak jual lagi...
ni untuk makan sendiri jer...raya nanti wat rendang takyah beli cili ler...heheh...

yey...


ini anak pekebun kecil...seblom tuh dia dah menceroboh masuk dalam pagar kebun...tp sebab nampak semut terus mencicit keluar...tau takut...

nampak tak bag yg dia pegang tuh...
pagi ahad tuh, aku meng '5S' kan almari baju kat bilik aku
apa tak nya dah padat sgt dah...dgn baju2 lama aku, baju kecik batrisyia, baju zaman anak dara dulu sumer aku sumbat dalam tuh...
pagi tuh aku punggah sumer, sorting ikut kategori dan repack semula dalam box dan beg plastik lutsinar...then susun elok2...masa tgh mensorting tuh dia join skali mengirai...
dia kenal sumer baju dia
" ni icha unyer
tapi tak uwat (muat)
nak badi ayiya
mak, nak bed"

di packingnya baju raya dia masa umur setahun dulu...sepasang stokin berlainan kaler ngan tuala...
adoyai...dok usung lar beg tuh kehulu ke hilir sampai lar bawak balik nilai


ni ler baju nyer...'nak badi ayiya'

Dah siap mengemas semua, baru lar rasa lega sket almari tuh..kemas, bersih dan praktikal...heheh


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...