My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, March 15, 2011

Botol susu mengandungi BPA diharamkan Mac 2012..?????????

Sebelum tuh rujuk sini dulu....

Dah tau kan pasal benda nih dari malam tadi...tp aku baru tau pagi tadi sebab masa berita kul 8..si kecik sibuk nak tengok kartun...pagi nih dengar2 ler diorang borak2 pasal naper kalo dah haram tak buat serta merta..nak kena tunggu setahun plak...

bagi aku kan bila benda2 yg melibatkan kesihatan nih 'mereka yg bertanggungjawab' (MYB) kena lar tarik balik sumer produk tuh...memang lar takder bukti saintifik yg menunjukkan kesahihan benda nih tp naper negara luar dah lama mengharamkan benda nih...tapi MYB tempat kiter masih nak bagi tempoh setahun pada pengeluar2...untuk apa? bila dah tau pasal benda nih agak2 ada ker parent yg masih nak belikan botol nih untuk anak2 mereka...

contohnya macam "air  A ini beracun, tiada bukti menunjukkan air ini selamat untuk di minum, maka air ini di haramkan untuk diminum bermula minggu depan"
Agak2 dalam masa seminggu tuh ada tak org nak minum air A nih...takder nyer...lebih baik dia minum air B walaupun air B mahal sket tapi dijamin slamat...

Jadi kiter sebagai pengguna nak kena berhati2 dalam memilih botol susu...Aku lama dah was2 kt botol susu nih sebab dia jenis plastik..dapat lak ada fakta yg mengatakan plastik bertindak balas dgn air panas..aku mula lar nak guna botol kaca...tp tu lar..botol kaca nih jadi masalah luka plak kalo terpecah ker tersumbing ker...

Botol susu yg free BPA nih pulak mahal sket dari botol susu biasa...seblom nih aku mmg tak kisah dgn botol susu pasal kecik2 dulu dia menyusu badan...cuma kat taska jer susu botol...asal ada org hadiahkan botol susu aku bedal jer...tp lama2 aku peratikan botol susu nih tak tahan lama..so aku state pasa 1 botol susu jer..dalam 2 bulan aku tukar botol lain..puting plak selang 2 minggu..aku just pakai botol biasa mothercare yg rege 10 inggit sebotol..tak cek plak BPA free ker tak...skang nih aku pakai brand anakku...pun tak cek gak BPA free ker tak...balik kang baru nak tengok...kebetulan plak botol kat nurseri pun mitak tukar baru...ni ada yg beli set avent jap lagi nih...apa2 pun susu ibu gak slamat dan berkhasiat...Anugerah Allah yg tiada galang gantinya...


hadiah botol susu dari member opis..sumer dah abis aku kejekan


ni ler botolnya..

kadang2 beli yg anakku punya...

sila abaikan 2 orang model nih..sila fokuskan pandangan anda pada botol susu mothercare dihadapannya...ni ler botol susu yg satu 10 inggit tuh..slalu 3 botol nih aku pakai nak dekat 6 bulan..

yg dalam bakul tu ler botolnya..skang dah tak sempat nak singgah mothercare maka aku belikan botol anakku jer yg kaler putih tuh..balik kang aku nak cek lar kt bontot dia..tu pun kalo nampak...no 7


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...