My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, March 16, 2011

Shopping botol susu....

balik keje smalam aku cek dulu botol susu batrisyia...sah..ada BPA...slama nih tak amik kisah kan...huhuhu...sibbaik lar botol kt taska mmg dah wajib di tukar dan yg kt rumah ada 1 jer...tu pun dah pakai nak dekat sebulan...aku tak suka guna botol byk2 sekali gus...mmg senang nak pakai tapi jap gi bila botol lama terjatuh celah katil ker celah almari ker, mesti malas jer nak carik balik...terus jer amik botol lain...bila kemas2 jumpa balik botol dah rosak sebab susu basi..jadi pakai satu botol jer..kalo ilang cari sampai dapat...tp stock nak kena ada lar...tp kali nih mmg stock kt umah pun dah abis

Amik batrisyia kt taska dan terus jer pegi 9avenue kat giant...target aku cuma nak beli botol susu SAHAJA...aku mmg pantang pegi tempat baby nih...alergik sungguh...takut terbeli benda lain esp baju anak...iman nak kena kuat dan teguh...duit tu mmg lar ada tapi tak perlu pun nak beli sebab baju dah byk...lagipun tgh bulan nih...kang ada yg makan baju cicah air kopi...

hb time nih ler nak makan beger..terpaksa lar aku angkut anak masuk kedai baby...aku tuju terus ke tempat botol susu...ada ler 2 ke 3 parent tgh carik benda yg sama macam aku gak...dan2 terus tegur menegur macamkan dah lama kenal...aku kan peramah...yg sikecik nih kalo dah masuk tempat cam ni macam masuk syurga...sumer nak usik, sumer nak sentuh...ada satu sudut tempat main budak ada kerusi kecik..so dia duk situ dan aku dengar dia dah tekan satu mainan nih bunyi...lantak ngko ler..yg penting jgn merayau...aku pun survey harga avent RM 75, pigeon RM 39, pigeon botol kaca 20 lebih kalo tak silap...aduyai camner nih..

aku ingat nak tgk kat Anakku..kot2 avent dia murah sket..sebab aku ada member card...jadi satu keje aku nak menceraikan dia dgn mainan yg dia dok tekan2 tuh...aku pujuk2 dia tak mau..menjerit2 dia..

aku: nanti suh abah beli eh
dia: waaaaaa
aku: batrisyia baik kan...nanti abah belikan..jom kiter tanya abah
dia: waaaaaa

dalam aku bergelut nak mengangkut dia keluar...superman pun datang...hahaha slamat aku...

hb : naper?
aku: dia nak mainan..abg belikan lar kalo nak..sy nak gi anakku jap..sini mahal

cepat2 aku blah...mainan nih bukan apa..malas dah nak beli..beli lar mahal camner pun dia layan mainan tu sama macam mainan 2 engget...2 minit main pastu tinggal...dah lar aku tgh berkira harga botol nih..Gi kat anakku pun ada parent tgh cari botol gak..skali salesgirl kt situ bg kitorng 1 botol yg aku mmg tak penah beli jenis camtu...botol gemuk..aku ingat nak try dulu ler...yg penting BPA free...tgh2 nak pilih dgr sore si kecik...aik diam plak..tak melalak plak dia...

aku: caner abg pujuk
hb: abg belikan
aku: patut lar...diam..ni botol nyer...murah dari avent tp mahal sket dr yg kiter slalu beli
hb: ok

balik umah terus jer aku test botol tuh...excited ler dia sebab botol baru..Sibbaik dia mau minum..dah abis minum tau dia cakap apa...

budak bertuah: mak, nak nunu
aku: yg kamu minum tadi bukan nunu ker..??
budak bertuah: nak nunu (sambil tunjuk kat botol lagi satu)

ni ler botolnya...

nunu dlm botol baru



rasa2 kalo aku wat perangai cam batrisyia nih, hb nak belikan ker apa yg aku nak...leh ler wat perangai kt habib jewel...hahaha

nama benda nih pick ke boo..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...