My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, March 1, 2011

The making off: majlis persandingan ziela & wiwie


Sempena majlis persandingan deqla nih aku n hb dah siap2 amik cuti 2 ari...jumaat ngan isnin..Sibbaik la kami sama2 kerja kerajaan..senang nak amik cuti sama2
Abis keje ari khamis aku dah packing barang segala...lepas maghrib bertolak balik kampung...penuh kete ngan payung pasar malam, vacum, kain baju, bakul susu lagi..Ada lar space celah2 baju tuh utk aku ngan batrisyia duduk..kalo tak..kitorang balik naik bas...huhuhu



muka ceria nak balik 'tapung'

Jalan nak masuk rumah...sibbaik gak deqman cuti sebulan lebih...boleh kata hari2 dia menebas..kasik clear sumer...jalan nak masuk kg aku nih takleh selisih 2 kete..kalo tak  pandai adjust leh masuk longkang atau ke gaung..pilih mana nak..

ni plak dari pandangan hadapan...


depan rumah lagi

anak sepupu sebelah abah..

pelamin yg baru siap separuh


Masa aku sampai khamis malam tuh, deqla tgh pakai inai..Dia nih kalo pakai inai bukan leh dok diam..jap gi basuh pinggan lar basuh kain lar..pudar lar inai tu dik oi...kalo dia tak buat saper lagi kan..tu pasal lar aku balik awal sket..kesiankan deqla

Jumaat pagi, hb gi amik nenas utk buat pajeri...baper bijik aku pun tak tau..tghr bawak ke malam ntah kemana dia kena suruh beli itu ini..kesian suami ku...camtu lar bang...dulu masa kiter kawen terkangkang2 deqla nih menolong sampai kan koyak2 baju dia..la ni giliran kiter plak tolong dia..

aku siap2 iron baju sebab tanak iron masa sibuk..kalo sibuk2 kang takde mananya aku nak iron baju..iron ler memasing punya baju...dah siap iron baju aku, hb, anak, fariez....pastu deqman, abah ,baju mak,dan siap...banyak keje nak wat kenduri nih sebab sumer kitorang masak sendiri..tak der caterer2 nih...
dari masak air minum, masak nasik, lauk pauk, souvenir, bilik pengantin, meja beradap, lauk pengantin.tabir lelangit, talir lingkung, ntah apa kebendanya lagi..sibbaik mak aku tak pandai mekap..kalo tak mau dia jer jadi mak andam...lagi jimat...

yg deqla tempah cuma, pelamin, make up, cameraman, karaoke dan khemah...yg lain sumer sendirian berhad..
malam tuh merebus telur sampai nak dekat 1 sarang telur rosak..bukan rosak apa pun mungkin ter over cook...api kemain panas..terkejut telur tuh..tapi tak per..mak aku kan kreatif..sabtu pagi tuh kitorang sarap ngan nasik lemak sambal telur...tak ler membazir

pagi sabtu tuh hb gi amik lembu ngan abah..skali banyak plak alasan budak lembu tuh...lembu tak *cokau lagi lar apa lar..ko ingat kenduri nih acah2 ker..merajuk abah aku terus beli kerbau kat tempat lain...ha..kan dah melepas ngko..tu lar kalo nak meniaga nih serius sket boleh tak...sibbaik ada kerbau..kalo tak mau sereban kambing abah kena sembelih...

sabtu pagi sedara mara sumer dah semakin ramai...sabtu petang ditambah ngan orang kampung dan jiran tetangga..masa nih aku dah terkejar2 kesana kemari...aku tawakal jer lar harap2 ada saper2 tolong tengok2 kan batrisyia...bukan apa..terleka sket jer kang dia dah panjat tangga naik atas..pastu bergayut kat tingkap....tertonggeng ke bawah kang saper susah...ada mood kejam dia kang ditariknya ekor kucing sampai kucing tuh jerit2 mintak tolong...aduyai budak bertuah...tapi Alhamdulillah, dia pandai2 bawak diri...kesian anak mak...

Sabtu malam tu sibbaik lar ada karaoke yg menghiburkan kitorang yg bergelumang ngan gulai dan lauk nih..aku amik tender basuh pinggan jer...deqla diarahkan pakai inai lagi...itupun dgn inai penuh dijari nak jugak bersepah kat tempat basuh pinggan nih...dia kuat gak nak tolong...ish budak nih..kalo aku lama dah aku tido...hahahaha...
malam tuh nak dekat kul 1 pagi baru tido...itupun ketung ketang kat dapur tak settle lagi...mak plak nak dekat kul 3 pagi baru tido...cam biasa lar mak paling last skali tido dan paling awal skali bangun...

to be continue....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...