My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, March 21, 2011

Diziarahi adik2 ku....

Actually dah plan dari minggu lepas deqla n deqman nak dtg umah ..sesajer jer nak jenguk sambil gosip2 pasal kenduri aritu...lepas jer deqla kawen langsung tak berpeluang lagi nak bergosip...hahah..tetiba tak jadi plak nak datang...skali lagi call jadi plak..eh eh bebudak nih..main2 plak..

Asalnya nak datang ari jumaat lepas balik keje..skali ujan selebat2 nya..sebab diorang dtg naik moto maka di tunda ke hari sabtu...Pagi sabtu tuh aku memang sesajer jer bangun lewat...lama dah tak tido bermalas malasan di hari minggu..tp takder lar lewat sgt..kul 8 bangun dah...Siap wat cekodok lagi..walaupun aku ngan batrisyia batuk tp bedal jugak lar..boring lar pulak asik mee, kue teow, bihun...skali skala nak lar kelainan...

Dalam kul 11 diorang sampai lar dgn slamatnya...aritu kitorang tak kemana pun...stakat gi tesco jer..nak bergosip nyer pasal kan...cerita2 di belakang tabir, the making off, sesudah kenduri..segala2nya lar di perbincangkan...deqman sibuk ngan pesbuk sajer...petang sket hb deqla pun sampai..kesian kat diorang nih..wat sementara waktu nih diorang dok asing dulu sebab hb dia keje KL..deqla lak keje kat kampung..So nak kena tunggu deqla mintak transfer dulu baru leh dok sesama....sibbaik umah aku kat tengah2..leh jadi tempat persinggahan..pengantin baru kan...rindunya lain macam sket...malamnya kitorang ke pasar malam...deqla nih duk kampung kan..so aku bawak ler dia pegi tempat yg kalo dok kat kampung memang payah lar nak kuar...

kampung aku nih memang pedalaman lar..memang takder nyer kitorang malam2 nak keluar rumah kalo takder kereta..takut terserempak orang jahat, hantu ataupun binatang buas...seram tau malam2..tapi apesal hb aku suka gak kuar malam wpun macam2 citer dongeng aku dah perdengarkan pada dia...

Esoknya memang tak plan nak gi mana...lepas breakfast sumer..dalam kul 11 hb ajak gi putrajaya tgk belon panas..Aku nih bukan lar tanak pegi berjalan tapi plan last minute kan..aku tak gosok baju lagi, baju kat sidai pun tak kering lagi...kiter org pompuan nih kalo nak kuar macam2 lar nak kena fikir dan buat...org lelaki nih, ada niat, siap pakai baju, start enjin, jalan...senang jer...tapi dah alang2 hb nak bawak berjalan...on jer lar..

otw nak gi jenjalan

pengantin baru asik mengantuk jer

deqla n deqman

nampak itu belon...mana satu pilihan kalbu...am am ada maush ada, ipin ada, duya ada..

pilihannya adalah 'duya'

tapi sayangnya belon start kul 6.30pm..diorang nih nak balik plak..baru lepak sini sekejap, hujan turun mencurah2..nak dekat kul 3pm kitorang pun balik..

Otw balik tuh tetiba hb wat plan nak balik kg..nak amik barang dia tertinggal masa kenduri aritu...dalam ati mmg lar happy tetiba nak balik tapi bila mengenangkan baju yg belum digosok..alahai malasnya...tapi bila kenangkan muka mak...hahaha...jom lar...

Rasa cam wat keje giler jer smalam...natijahnya..malam tadi sampai nilai semula kul 10 malam..dan pagi tadi aku terjaga kul 6.40am...bagus sesangat...sila lar buat slalu...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...